1602





Marvel'ın isteği üzerine Neil Gaiman'ın hikayesi ve Andy Kubert ile Richard Isanove çizimleri ile meydana gelen; ülkemizde Gerekli Şeyler'den çıkan 1602 ciddi anlamda beklemediğim gibiydi. Beklemediğim gibi dedim çünkü Neil Gaiman' ın kendine uyarlamasını bekledim yani daha mistik bir hava düşündüm lakin o ise kendini Marvel karakterlerine uyarlamış-eh zaten amaç buydu yani niye bu kadar azimle kendimi mitolojik karakterler beklentisine soktuysam... İlk başlarda azimle kafamdaki gibi ne zaman olacak diye bekledim ama sonra beni şaşırtan yerler ile bir baktım hikayenin sonuna gelmiştim ve Neil Gaiman'ın sonsözünü okuyordum. Sonsözde de zaten durumdan bahsetmiş: "Sonradan duyduğuma göre insanlar bunun bir Sandman olmadığını söylemişlerdi. Ben de böylece rahatladım. Çünkü gerçekten bu çizgi romanın bir Sandman olmaması için çok uğraştım."






"400 yıl öncesinin Marvel Evrenindeyiz ve sebebi bilinmedik bir biçimde insanlar ve olaylar, olmaları gereken zamanın dışında karşımıza çıkıyorlar." İşte burada da karakterlerimizle karşılaşıyoruz. Kalkıp karakterlerin tek tek fotoğrafını ekleyip bu işte bu karakter demeyeceğim çünkü benim için sürpriz olan belki sizin için de sürpriz olacaktır ve bunu bozmak istemem. Ama tabi ki de ilk akla gelenler ya da hemen özellikleri, güçleri ve yetenekleri ile kendini belli edenlerden birkaçı görselde de görülmektedir(x-men, spider-man, fantastik dörtlü, daredevil gibi...)





Ah az kalsın unutuyordum tek bir sürpriz karakter çıkmıyor ki. Sonlara doğru hiç beklenmedik anda gruba katılan ve en başından beri olayların içinde olan ki marvel karakterleri içinde gerçekten sevdiğim karakter aslında beni kitaba bağlayan sebeplerden oldular.
Ve tabi bir de hala çözemediğim 400 yıl öncesinde olan Marvel evreni içinde Neil Gaiman'ın eklemeyi gerekli bulduğu şu minik dinozorlar var. Ama onlara çok takılmayalım.

Neil Gaiman'ın sonsözde yazdığı gibi içeriğine bir anda karar vermesine vesile olan 11 Eylül saldırısından sebep hikayede uçaklar, gökdelenler, bombalar ve silahlar yoktur. Ama o minik dinozorlar vardır. : )

Biraz daha yazarsam anlatmamam gereken ayrıntılara girebilirim o yüzden meraklısına tavsiyemdir: okuyunuz.

Hiç yorum yok: