Otostopçunun Galaksi Rehberi



Çoğu kişinin bildiği ve hayranı oldugu bir seriden gec de olsa bahsediyorum.
aslında tam olarak nereden başlayacagımı bilemiyorum.
5+1 kitaplık bir seri ve ayrıca bir de yetersiz ama komik buldugum bir filmi var.
espirilerine, olaylara yaklasımına ve kitapta yer alan karakterlerine kadar hayran kaldıgım bir kitap. bu yüzden de Douglas Adams a hayranım. toprağı bol olsun, huzur içinde uyusun.

kitap hakkında fazla bilgi için buradan buyrun

ve film hakkında da minik bir iki bilgi ve fotograf için buradan buyrun

ayrıca belki bu da ilginizi çekebilir



kitabın en ilgi çekici ve en cok sevip kendimi yakın hissettiğim karalteri ise Robot bir karakter olan Marvin. kesinlikle durup durup kitapta en çok güldüğüm bölümlerde marvinin olaylara yaklaşımları oldu.



Kitabı okumaya vaktim yok derseniz bir çok espiriyi kaçırırsınız ama tabi sizin bileceğinizdir diyip filmi izlemenizi de tavsiye ederim fakat kesinlikle ciddi bir kitap yada film beklemeyin. başından sonuna kadar en absürd espiriler ile evren ve tüm hayat ve tüm bildiklerimiz hakkında dalgasını gecen bir senaryo ile karşılacaksınızdır.





Ayrıca Douglas Adams'ın buradan ve buradan kitaplarında ettiği cümlelerden bir seçmece bulabilirsiniz.

Dost canlısı bir şekilde "dont panic" yazısı ile sizi karşılayacak kitap yada filmin sonunda gülümsüyor olacagınızı düşünüyorum.
Ve marvin in dediği gibi: gezegen kadar kocaman bir beynim var ve bana verdikleri şu işlere bakın. hayat cidden zor.




.
fotograflar tabiki de bana ait değiller.

2 yorum:

Cenx dedi ki...

bu kitabın adı geçtiğinde, basiretsiz filmininde aynı kefeye konması beni çok rahatsız ediyor. sanki filimle kitap arasında en ufak bir alaka varmış gibi düşünücek millet diye ödüm kopuyor. birde şeye ödüm kopuyor; hala bu kitabı okumayan insanlar olduğu fikri :(
ölmeden okunması gereken bilmem kaç kitap arasında bence... yada ben fazla abartıyorum bilemedim şimdi :)

Günün Notları dedi ki...

kitabı aldım (tüm ciltlerin toplandığı ansiklopedimsi hali) ama hala okuyamadım... filmi de izlemedim henüz... ve cenx, sanırım ödünüzü koparan fikrin içerisinde yer alıyorum :)